Zmiany

Z wiekiem wszystko się zmienia, to oczywiste.  Kiedyś nie lubiłam szpinaku, teraz go uwielbiam;-) Ale to nie o tym, choć pokrewne tylko bardziej poważne.

Kiedyś kochałam zmiany. Jak mieszkałam z babcia, co dwa dni musiałam przemeblować swój pokój. Babcia się denerwowała: ” Już nie wiem rano, gdzie śpisz, by cię obudzić do do szkoły!|, bo meble cichutko przesuwałam nocą, a babcia miała mocny sen.

Po śmierci rodziców zmieniałam mieszkania, co się na mnie odbija do dziś wezwaniami z Urzędu Skarbowego.

A teraz? Teraz boję się zmian, jak ognia.  Wolałabym stabilizację, którą niegdyś gardziłam i tak zwany święty spokój a nawet żenującą  (kiedyś mnie żenowała) meblościankę byle w tym samym miejscu. A nawet pracę od – do byle ze stałą pensją.

Zatem nagle zmiany przestały działać na moją korzyść. Dawniej z ciekawością zasypiałam: ” Co przyniesie kolejny dzień?”, dziś jakby z lękiem.

Pewno, mamy przysłowie ” jak sobie pościelesz, tak się wyśpisz”, tylko szkoda, że „ścieliłam” sobie jak i gdzie chciałam, żyjąc wyłącznie  teraźniejszością. Nie, nie, ja się nie żalę, tylko ot taka refleksja mnie naszła.  Przedtem każda zmiana była na lepsze, a przynajmniej ja tak myślałam.  Ba! nie wyobrażałam sobie życia bez zmian, stabilizacja mnie nużyła.  Podobnie jak wszelkie porady : „nie rób tego”.  Z przekory robiłam.

Zatem najważniejszą zmianą teraz jest to, że boję się zmian, na które nie mam wpływu….

Ale

„Aby rozpocząć nowe życie, trzeba pokonać stare przeszkody”

Tak sobie pod wpływem impulsu rzuciłam okiem na horoskop miesięczny na Onecie  i takie zdanie mi się ukazało między innymi.

About katarzynatnowak

Moje książki: " Moja mama czarownica. Opowieść o Dorocie Terakowskiej" (Wydawnictwo Literackie, 2005); "Kobieta w wynajętych pokojach" (WL 2007); 'Kasika Mowka" (WL 2010). Jestem pisarką i dziennikarką. Motto: "Przelanie na papier tego co w sobie najlepsze i co najgorsze, bo wtedy odkrywamy nagle, co w nas tkwi, a o czym być może nie wiedzieliśmy. Stąd każda powieść jest specyficzną autobiografią pisarza. Jego radości, ale i jego demonów." M.V. Llosa. Zobacz wszystkie wpisy, których autorem jest katarzynatnowak

4 responses to “Zmiany

Skomentuj

