Idiotyczne pytanie

to, oczywiście  : ” Co słychać?”  „A dobrze, dziękuje”;  ” W porządku” lub ” Nic nowego”, jak kiedyś odpowiedział Mrożek a na pewnym czacie po prostu odrzekł : „Głupie pytanie”.

To chyba najbardziej kurtuazyjne pytanie świata i zwykle odpowiada się byle co, bo trudno wywalić monodram w stylu : ” A do dupy, szukam pracy, kasy nie ma, kot zjada z głodu moje buty, zepsuła mi się rura pod zlewem, znów mi podnieśli za prąd, nie mam pomysłu na nową książkę, zaraz mam wizytę u psychiatry, a co u Ciebie?”

Pamiętam jak na studiach z trzema koleżankami z roku notorycznie olewałyśmy pewne zajęcia. Siedziałyśmy u mnie przed sprawdzianem i one mnie zawsze namawiały, bym dzwoniła do pewnej bardzo skrupulatnej studentki, by pożyczyć zeszyt z notatkami.  No to dzwoniłam : „Cześć Agata, możesz pożyczyć notatki?”. Po raz enty oznajmiły: ” Może choć spytaj, co słychać, bo głupio tak….” Zadzwoniłam więc: „Cześć Agata, co słychać, możesz pożyczyć……?’

Jeszcze gorzej jak ktoś dzwoni i pyta ” co słychać?”  a odpowiedź zamyka się w jednym zdaniu i rozmowa się urywa.  Chyba, że wiem, iż naprawdę chce wiedzieć, co u mnie.

Niby proste pytanko a jakie problematyczne!  I głupie, jak stwierdził Mrożek, bo pytający oczekuje, że powiesz ” wszystko ok” i niczego innego się  nie spodziewa.

 

 

P.S. Widzę, że na blogu najczęściej poszukiwaną frazą jest „pisarka.pl”.  Informuję jeszcze raz, ze poprzedniego bloga pod ta nazwą nie ma .

Co słychać u pisarki.pl jest tutaj:-)

 

About katarzynatnowak

Moje książki: " Moja mama czarownica. Opowieść o Dorocie Terakowskiej" (Wydawnictwo Literackie, 2005); "Kobieta w wynajętych pokojach" (WL 2007); 'Kasika Mowka" (WL 2010). Jestem pisarką i dziennikarką. Motto: "Przelanie na papier tego co w sobie najlepsze i co najgorsze, bo wtedy odkrywamy nagle, co w nas tkwi, a o czym być może nie wiedzieliśmy. Stąd każda powieść jest specyficzną autobiografią pisarza. Jego radości, ale i jego demonów." M.V. Llosa. Zobacz wszystkie wpisy, których autorem jest katarzynatnowak

6 responses to “Idiotyczne pytanie

Skomentuj

