A w kamienicy….

Na poprzednim blogu zdawałam relacje z remontu i nonsensów, jakie się tu działy.  Nie chce mi się od nowa, ale właśnie remont niemal zakończony. A efekt?

W kółko słychać  jakieś wołania : „Ratunku!”.

Bo wszędzie są drzwi. Na zamek i z blokada i zamykane automatycznie . Chcesz wynieść śmieci? Weź klucz do drzwi prowadzących na podwórko, ale jak drzwi z automatu się zamkną, a klucz zostanie po drugiej stronie, czeka Cię nocleg na niezbyt świeżym powietrzu, chyba że ktoś akurat będzie wchodził do kamienicy (mając klucz i bardzo szybko go wyjmie i wejdzie zanim drzwi automatycznie się zamkną) i zauważy , jak wołasz o pomoc.  Nie ma jak technika i nowoczesność.  Ostatnio nawet sama administratorka się zatrzasnęła. Padło na mnie. Wychodzę i słyszę jakieś stukanie i wołanie ….Patrzę, a pani stoi  na balkoniku prowadzącym na półpiętro.  Już miałam udać, że nic nie widzę ( z zemsty za to, że przykleja mi taśmą na drzwiach wielgachne kartki z napisem: „Proszę po raz enty!!!! nie zostawiać siateczek ze śmieciami, bo utrudnia to komunikację międzyludzką na klatce schodowej”) , ale przecież nie zostawię kobiety  w nadchodzących ciemnościach i zimnie na zewnątrz.

Klucze mam niemal przypięte do siebie, by nie zostać przypadkiem na podwórku!  A i tak nie mam gwarancji, że się nie zatrzasnę….

Trzeba teraz mieć śmieci w jednej ręce, klucze w drugiej i komórkę w zębach na wszelki wypadek. A że klucze nowe, to nie zawsze działają..

Jutro Uroczyste Zamknięcie Bramy i wręczenie kodów…..(ciekawe ile będzie z nich pomylonych ).

About katarzynatnowak

Moje książki: " Moja mama czarownica. Opowieść o Dorocie Terakowskiej" (Wydawnictwo Literackie, 2005); "Kobieta w wynajętych pokojach" (WL 2007); 'Kasika Mowka" (WL 2010). Jestem pisarką i dziennikarką. Motto: "Przelanie na papier tego co w sobie najlepsze i co najgorsze, bo wtedy odkrywamy nagle, co w nas tkwi, a o czym być może nie wiedzieliśmy. Stąd każda powieść jest specyficzną autobiografią pisarza. Jego radości, ale i jego demonów." M.V. Llosa. Zobacz wszystkie wpisy, których autorem jest katarzynatnowak

Skomentuj

