Brak mi pisania

„Zaginiony” to niewypał, „Babci” nikt nie potraktuje poważnie, taki dziennik mogłoby dziecko napisać.  Na razie nie mam  żadnego zdania w głowie, które warto by przenieść na papier. Wszystko wydaje się być wtórne do tego, co już napisałam.  A śmiałam się, jak mój znajomy po przeczytaniu „Kasiki Mowki” ( i moich wcześniejszych dwóch książek) powiedział: ” I co teraz? Napisałaś już wszystko”.   Klawiatura czeka, palce aż świerzbią, w głowie chaos….W efekcie podłoga lśni, koty wyczesane tylko mnie szlag trafia! Jedno zdanie ledwie potrzebne, a za nim lawina…JEDNO.

Pamiętam, ja pierwszy raz usłyszałam piosenkę Niemena : „Jednego serca tak maałooo” i pomyślałam, co on zwariował, po co mu wiele serc?;-)

Ale gówniara byłam, a teraz rozumiem.

Muszę się dotlenić i działać! O ile to coś da. Przy „Zaginionym” mam wrażenie, jakbym ubierała manekina  w nie pasujące ubrania.

Czytam na razie, co robi policja gdy ktoś zaginie itp strony w necie, bez tego się nie obejdzie. I może to mnie zniechęca także.. To miała być powieść obyczajowa, z realizmem magicznym w tle, a tu jakaś dokumentacja konieczna.  Wrzucę te policje w takim razie , ale to znów konsekwentnie będzie musiała się pojawiać? Nie, żeby mnie to zrażało, ale jakoś przeszkadza. Zrobię jakiś drobny błąd i po ptokach. Zobaczymy. Chyba, że jak w „Betonowym ogrodzie” nikt po policję nie zadzwoni;-) Albo Anna Klejzerowicz „podeśli” swojego kultowego detektywa;-)

About katarzynatnowak

Moje książki: " Moja mama czarownica. Opowieść o Dorocie Terakowskiej" (Wydawnictwo Literackie, 2005); "Kobieta w wynajętych pokojach" (WL 2007); 'Kasika Mowka" (WL 2010). Jestem pisarką i dziennikarką. Motto: "Przelanie na papier tego co w sobie najlepsze i co najgorsze, bo wtedy odkrywamy nagle, co w nas tkwi, a o czym być może nie wiedzieliśmy. Stąd każda powieść jest specyficzną autobiografią pisarza. Jego radości, ale i jego demonów." M.V. Llosa. Zobacz wszystkie wpisy, których autorem jest katarzynatnowak

Skomentuj

