A koty

na to:

„Idź na żywioł i pisz!” 😉

W końcu chcą być otoczone puszkami i dobrymi fluidami, a nie babą, która chodzi i mówi: „no nie, to zdanie do dupy, pomysł nie ten, kocie przestań mnie drapać!” A już one potrafią doskonale wyczuć nastrój.  Nie życzą sobie złych humorów.  O czym świadczy mój jesienny płaszcz, teraz już w strzępach. I tak muszę narty przygotować;-(

Nie chcę zdradzać szczegółów, ale książka ma być o tym, że tak naprawdę nie stało się nic . I teraz to „nic” najtrudniej chyba opisać.

Postanowiłam około 30 stron; jeśli dalej będę czuła sztuczność, zaczynam zupełnie nową powieść.  Sporo mam jej w głowie, a to już coś.

Najważniejsze jest dla mnie pierwsze zdanie, nigdy nie wiem, jak skończę książkę, co niektórych dziwi, a dla mnie to naturalne. Mam tylko zarys zakończenia, ale zwykle ulega ono zmianie w trakcie pisania. Nie trzymam się także konspektów, czyli streszczeń. Bywa, że bohaterzy mnie zaskakują.  Mimo, ze sama ich stwarzam.  To chyba nie tylko moja przypadłość? W „Zaginionym” popełniłam błąd, zaczęłam od banalnego opisu a to nie moja bajka.  Wole mocne wejścia.  Niektórzy twierdzą, że nie poszłam na całość w poprzednich dwóch powieściach. No to może teraz…? Nadchodzi długa zima. W sam raz. A na razie idę na spacer…

About katarzynatnowak

Moje książki: " Moja mama czarownica. Opowieść o Dorocie Terakowskiej" (Wydawnictwo Literackie, 2005); "Kobieta w wynajętych pokojach" (WL 2007); 'Kasika Mowka" (WL 2010). Jestem pisarką i dziennikarką. Motto: "Przelanie na papier tego co w sobie najlepsze i co najgorsze, bo wtedy odkrywamy nagle, co w nas tkwi, a o czym być może nie wiedzieliśmy. Stąd każda powieść jest specyficzną autobiografią pisarza. Jego radości, ale i jego demonów." M.V. Llosa. Zobacz wszystkie wpisy, których autorem jest katarzynatnowak

Skomentuj

