Kolejna ankieta

Pisze się ktoś?  Ja nie .
Nie potrafię stworzyć ani stu ani więcej ani mniej.  Każda ma swój czas, a nieraz ta sama czytana wiele razy. Tylko raz  (dawno, chyba w marcu) odpowiedziałam na takie pytanie na blogu Remigiusza Grzeli  ?p=375.
Kopiuje:

Kanon na nowy blog, odcinek 39

O swoich najważniejszych książkach opowiada

Katarzyna T. Nowak, pisarka:

1. „Alicja w Krainie Czarów” – od dziecka wpływa mocno na moją wyobraźnię. Wciąż marzę, by znaleźć się na herbatce u szalonego Kapelusznika.
2. „Mały Książę” – smutna książka o samotności, ale świetnie oddaje ludzkie charaktery.
3. „Sto lat samotności” – niesamowicie wzruszająca, piękna i pozbawiona banału!
4. „Mistrz i Małgorzata” – znakomita postać Wolanda i jego świty, świetnie obnaża hipokryzję i zakłamanie, pokazuje inność, którą warto chronić.
5. Wszystkie książki Trumana Capote – znakomity styl pisania, pełen wyobraźni ale i minimalistyczny, pozbawiony zbędnych ozdóbek. Wzięłam sobie do serca jego poradę: „pisanie jak czysty górski strumień”.

Wiem, że miało być pięć. Nie mogę pominąć jednak „Szarej Wilczycy”, bo lepszej, prawdziwszej książki o miłości nie znam.

A i tak nie wiem, czy czegoś bym nie odjęła lub nie dodała..

A tu stu aż (lub tylko).

About katarzynatnowak

Moje książki: " Moja mama czarownica. Opowieść o Dorocie Terakowskiej" (Wydawnictwo Literackie, 2005); "Kobieta w wynajętych pokojach" (WL 2007); 'Kasika Mowka" (WL 2010). Jestem pisarką i dziennikarką. Motto: "Przelanie na papier tego co w sobie najlepsze i co najgorsze, bo wtedy odkrywamy nagle, co w nas tkwi, a o czym być może nie wiedzieliśmy. Stąd każda powieść jest specyficzną autobiografią pisarza. Jego radości, ale i jego demonów." M.V. Llosa. Zobacz wszystkie wpisy, których autorem jest katarzynatnowak

4 responses to “Kolejna ankieta

Skomentuj

