Książki na zimę

Przejrzałam kilka księgarń  i chyba zdecyduję się na  detektywa Monk’a. Nie wiedziałam, że jest też w wersji książkowej, a zwykle mnie rozśmieszał jako bohater znanego serialu. I nie są te książki zbyt drogie.  Z ambitnych postawiłam na Bernhardta  i jeszcze chcę koniecznie nowego Llosę.  Najwyżej zaoszczędzę w innej dziedzinie.

To zwykła chamówa, że człowieka nie stać na koncerty, kino, książki. Kto te ceny wymyśla ?

Biblioteki bankrutują, niektóre oszczędzają nawet na świetle. To już paranoja.

Jesteśmy krajem, który – pod każdym względem – niezwykle sprzyja kulturze. Prawda?

Tu by się fajnie czytało wiosną:

Zupełnie jak w opowiadaniu  „Harfa Traw” Trumana Capote, w którym bohaterka zamieszkała na drzewie.

P.S. A w radiu Kraków rozmowa z Llosą (dobrze, że nie stałam w tym dzikim tłumie). Twierdzi, że najważniejsza jest forma, to znaczy sposób na opisanie historii która już została opisana na tysiące sposobów. Przelanie na papier tego co w sobie najlepsze i co najgorsze, bo wtedy odkrywamy nagle, co w nas tkwi, a o czym być może nie wiedzieliśmy. Stąd każda powieść jest specyficzną autobiografią pisarza. Jego radości, ale i jego demonów.

„Pisząc moje książki nauczyłem się wiele o sobie samym”.

I przyznaje, że bez przeczytania wielkich powieści świata byłby o wiele uboższy, nie byłby aż tak wyczulony na świat.

Po raz setny mówię: bardzo lubię Llosę i warto go czytać.

„Społeczeństwo powinno być przesiąknięte dobrą literaturą”.

Ano właśnie!

1,75248,10556806,Mario_Vargas_Llosa__Oburzeni_maja_racje.html

About katarzynatnowak

Moje książki: " Moja mama czarownica. Opowieść o Dorocie Terakowskiej" (Wydawnictwo Literackie, 2005); "Kobieta w wynajętych pokojach" (WL 2007); 'Kasika Mowka" (WL 2010). Jestem pisarką i dziennikarką. Motto: "Przelanie na papier tego co w sobie najlepsze i co najgorsze, bo wtedy odkrywamy nagle, co w nas tkwi, a o czym być może nie wiedzieliśmy. Stąd każda powieść jest specyficzną autobiografią pisarza. Jego radości, ale i jego demonów." M.V. Llosa. Zobacz wszystkie wpisy, których autorem jest katarzynatnowak

One response to “Książki na zimę

Skomentuj

