I znowu!

Długie weekendy to nasza specjalność. Przy okazji zawsze, ale to zawsze zapominam o nich w najważniejszym momencie, czyli przed.

Zapasów nie robię, w końcu to nie wojna. Potem okazuje się się, że wszystko w okolicy zamknięte, hula zimny wiatr, a ja nie mam papieru toaletowego, w lodówce są dwa pomidory (przynajmniej tyle), a na następny dzień sobota, czyli wszystko otwarte , ale do 16. Tak przynajmniej jest w mojej okolicy (dzielnicy) , poza wieczną stacja benzynową, na której wszystko kosztuje trzy razy drożej. Jakoś w sobotę przebiję się do jedynego nocnego sklepu, w którym   jest tylko okienko otwarte, chyba że wreszcie budzik zadziała i zdążę do sklepiku. W nim nota bene tez horrendalnie drogo.  Chyba, że kochana Pani Jasia będzie jak zwykle na posterunku.  W jej sklepiku można wszystko (niemal) kupić  i to za grosze lub „na zeszyt”.  Pani Jasia kocha ten swój sklepik, choć przeklina i odgraża się, że wyjedzie za granicę. Potrafi sprzedać jedno jajko i jedną rolkę papieru (tak a propos), jeśli trzeba albo 1/4 kostki masła.  W tym jej przewaga nad supermarketami i innymi sklepikami, gdzie  trzeba od razu po 10 jaj na ten przykład.  A co, jak mi tyle niepotrzebne?

Przed Świętami to nawet nie chce myśleć, co się będzie działo. Kolejki i znów pełne koszyki jakby wojna miała wybuchnąć, a to ledwie 2 dni… Czy to jest normalne?:-)

Pamiętam, że przed Sylwestrem stałam w dzikiej kolejce a chciałam tylko wodę? I  w tej kolejce nie stali bynajmniej weterani wojenni.

 

A na Facebook:

About katarzynatnowak

Moje książki: " Moja mama czarownica. Opowieść o Dorocie Terakowskiej" (Wydawnictwo Literackie, 2005); "Kobieta w wynajętych pokojach" (WL 2007); 'Kasika Mowka" (WL 2010). Jestem pisarką i dziennikarką. Motto: "Przelanie na papier tego co w sobie najlepsze i co najgorsze, bo wtedy odkrywamy nagle, co w nas tkwi, a o czym być może nie wiedzieliśmy. Stąd każda powieść jest specyficzną autobiografią pisarza. Jego radości, ale i jego demonów." M.V. Llosa. Zobacz wszystkie wpisy, których autorem jest katarzynatnowak

Skomentuj

