Grypsko mnie dopadło

Nic miłego, zapewniam. Lubiłam chorować w czasach szkolnych, tak lekko, bez gorączki, obiadek do łóżka, książki no i wolne od szkoły! Ile razy udawałam, wkładałam termometr między żeberka kaloryfera albo biegałam w piżamie dookoła bloku ostra zimą, byle tylko zdobyć choć dwa dni luzu.  O wiele lepsze efekty dawało jednak marudzenie: ” Nie mogę iść do szkoły, boli mnie brzuch” i lekkie osuwanie się na podłogę. Mama natychmiast wypisywała zwolnienie, choć podejrzewam, że wiedziała iż ból brzucha  i nagłe osłabienie są symulowane. Moja siostra niekiedy wychodziła do szkoły i bezczelnie siadała na ławce pod domem. Widziałam ją z okna. Po godzinie wracała i oznajmiała, że dziś „lekcje odwołane”.  Właściwie obie – wedle nauczycieli – chyba byłyśmy najbardziej chorowite w całej szkole.  No , ale teraz?  Nienawidzę szczerze a zwolnienia sobie nie wypiszę, bo niby od czego? Pamiętam jeszcze, że w liceum podrabiałam te zwolnienia i nie wiedziałam już co napisać.  Kiedyś usłyszałam coś o paciorkowcach w domu, no to dawaj: „Córka choruje na paciorkowce”. Niestety, wychowawczyni tym razem  wezwała matkę , która z oburzeniem powiedziała: ” Cooo?! To JA mam paciorkowce, a nie moja córka”.  W domu dostałam awanturę: ” Już lepiej ból brzucha albo angina, inaczej nawiedzi nas opiekunka by sprawdzić czy nie jesteś zaniedbywanym dzieckiem!”  Od tej pory sama pisała zwolnienia:-)  I takie chorowanie to ja rozumiem!”;-)

About katarzynatnowak

Moje książki: " Moja mama czarownica. Opowieść o Dorocie Terakowskiej" (Wydawnictwo Literackie, 2005); "Kobieta w wynajętych pokojach" (WL 2007); 'Kasika Mowka" (WL 2010). Jestem pisarką i dziennikarką. Motto: "Przelanie na papier tego co w sobie najlepsze i co najgorsze, bo wtedy odkrywamy nagle, co w nas tkwi, a o czym być może nie wiedzieliśmy. Stąd każda powieść jest specyficzną autobiografią pisarza. Jego radości, ale i jego demonów." M.V. Llosa. Zobacz wszystkie wpisy, których autorem jest katarzynatnowak

Skomentuj

