I wszędzie te rajtki

Teraz okna są szczelne, ale przypomniało mi się, jak w komunie w mieszkaniu w bloku, w oknach były dziury na pięść. I mama, starym jakimś sobie znanym sposobem, uszczelniała je rajtkami, pończochami, rajtuzami. Wystawało to to ze wszystkich stron , widok był komiczny ale i brzydki. Wściekałam się, ale przynajmniej było ciepło. Szkoda, że nie miałam wtedy aparatu by uwiecznić te dziwne, choć skuteczne metody.  W  największe mrozy na parapetach leżały jeszcze koce i jakieś stare ubrania.  Naprawdę piorunujący widok;-)

Taki kolaż z rajtek;-)

Plus kocówa;-)

Ale z takimi kotami raczej zimno mi  nie będzie

 

To jest dopiero! Cytuję:

 

„Nie wiem czy Ty to pamiętasz. Przypominam sobie, że półwieku temu, w mieście Łodzi, było jeszcze wiele takich jednopiętrowych budyneczków. Okna były marne i zużyte, a mieszkania ogrzewane piecami węglowymi. Pamiętam, że na tzw. parapetach, pomiędzy skrzydłami okna, gospodynie wkładały, specjalne, długie poduszki. Owe poduszki pokrywane były warstwą białej waty, na której układano jakieś kolorowe muchomorki, strzępki srebrnej foli itp. Serio! ”

 

About katarzynatnowak

Moje książki: " Moja mama czarownica. Opowieść o Dorocie Terakowskiej" (Wydawnictwo Literackie, 2005); "Kobieta w wynajętych pokojach" (WL 2007); 'Kasika Mowka" (WL 2010). Jestem pisarką i dziennikarką. Motto: "Przelanie na papier tego co w sobie najlepsze i co najgorsze, bo wtedy odkrywamy nagle, co w nas tkwi, a o czym być może nie wiedzieliśmy. Stąd każda powieść jest specyficzną autobiografią pisarza. Jego radości, ale i jego demonów." M.V. Llosa. Zobacz wszystkie wpisy, których autorem jest katarzynatnowak

5 responses to “I wszędzie te rajtki

Skomentuj

