Cokolwiek myślisz, pomyśl odwrotnie

Jak nazwał swoją książeczkę  Paul Arden. Nie znoszę poradników, ale ten jest wyjątkowy, zabawny, sensowny. mówiąc krótko: w ogóle nie przypomina poradnika:-)

Byłam dziś u przyjaciółki , której kiedyś pożyczyłam tę książkę i zapomniałam o tym.  Teraz znów otwieram na chybił trafił i czytam na przykład:

” Starzy golfiści nie wygrywają (to nie dogmat,lecz ogólna zasada). Dlaczego? Starszy gracz może posłać piłeczkę równie daleko, jak młodszy. Potrafi równie dobrze umieścić ją w dołku. A przy tym prawdopodobnie lepiej zna pole golfowe. Więc dlaczego potrzebuje dodatkowego uderzenia, które odbiera mu zwycięstwo?
Z powodu doświadczenia. Zdaje sobie sprawę z ryzyka, wie, co może pójść nie tak, dlatego jest bardziej ostrożny. Młodszy gracz albo nie wie, albo nie zwraca na to uwagi. To jego przewaga.
Z nami jest tak samo. Z wiedzą pojawia się ostrożność. Żeby odnieść sukces, trzeba pozostać dzieckiem”.

(Jak śpiewa Maleńczuk: „Człowiek z wiekiem rozumny. Człowiek z wiekiem do trumny”. Celne.)

I jeszcze:

” „Większość ludzi zachowuje się rozsądnie, dlatego radzą sobie nieźle – ale tylko w granicach rozsądku. (…) Dlatego wszelki postęp dokonuje się dzięki ludziom nierozsądnym”.

Tak cytatowo dzisiaj trochę….;-) Ale znów dorwałam się do tej niewielkiej i mądrej książeczki.

About katarzynatnowak

Moje książki: " Moja mama czarownica. Opowieść o Dorocie Terakowskiej" (Wydawnictwo Literackie, 2005); "Kobieta w wynajętych pokojach" (WL 2007); 'Kasika Mowka" (WL 2010). Jestem pisarką i dziennikarką. Motto: "Przelanie na papier tego co w sobie najlepsze i co najgorsze, bo wtedy odkrywamy nagle, co w nas tkwi, a o czym być może nie wiedzieliśmy. Stąd każda powieść jest specyficzną autobiografią pisarza. Jego radości, ale i jego demonów." M.V. Llosa. Zobacz wszystkie wpisy, których autorem jest katarzynatnowak

Skomentuj

