Cigarettes

Albert Camus smoking cigarette on balcony outside his publishing firm office, 1957.
Photo by Loomis Dean.

Don’t walk behind me; I may not lead.
Don’t walk in front of me; I may not follow.
Just walk beside me and be my friend.
Albert Camus

Charlotte Gainsbourg

Co nie znaczy, że zachęcam do palenia.

Ale wielu ludzi fotografuje się z papierosem, nawet ci, którzy nie palą.  (Nie dotyczy osób powyżej).  Papieros jest tu nostalgiczny.

„Kawa i Papierosy” Jim Jarmusch (fragment dialogu z początkowej sceny):

-Papierosy i kawa pasują do siebie. Nie sądzisz, że pijesz za dużo kawy?
-Nie. Kawa jest dobra dla zdrowia.
-Ja lubię pić tuż przed snem. Piję sporo kawy tuż przed snem, żebym mógł szybciej śnić. Moje sny wyglądają tak jakby umieścić kamerę na samochodzie wyścigowym…gdy kamera jest na bolidzie i wszystko przelatuje obok. Sen za snem, sen za snem, sen za snem. Ludzie pytają mnie następnego dnia, co mi się śniło. A ja odpowiadam: nie mam czasu, żeby ci to wszystko opowiedzieć.
-Palisz?
– Tylko kiedy piję… kawę.
– Znasz moją matkę?
– Czy znam twoją matkę?
– Tak.
– Nie wiem. Nie sądzę.
– Kawa. Powinni ją mrozić, nie uważasz?
– Tak.
– Napełniać pojemnik do lodów kawą i wkładać patyczki, dla dzieci. Żeby można było zaczynać w dzieciństwie, kiedy się bawisz. Tak jak lody na patyku. Kofeinowe lody na patyku.
– Bardzo dobrze. Rozumiem ani trochę wszystko. Tak.”

 

Chciałabym  rzucić te cholerne papierosy, tylko jak??

About katarzynatnowak

Moje książki: " Moja mama czarownica. Opowieść o Dorocie Terakowskiej" (Wydawnictwo Literackie, 2005); "Kobieta w wynajętych pokojach" (WL 2007); 'Kasika Mowka" (WL 2010). Jestem pisarką i dziennikarką. Motto: "Przelanie na papier tego co w sobie najlepsze i co najgorsze, bo wtedy odkrywamy nagle, co w nas tkwi, a o czym być może nie wiedzieliśmy. Stąd każda powieść jest specyficzną autobiografią pisarza. Jego radości, ale i jego demonów." M.V. Llosa. Zobacz wszystkie wpisy, których autorem jest katarzynatnowak

5 responses to “Cigarettes

  • cichotak

    Nie jest proste rzucenie palenia, ale gdy sie bardzo chce… Paliłam od zawsze 40 dziennie i czasem więcej. 6 lat temu rzuciłam, ot, tak, rzuciłam. Po trzech dniach niepalenia zaczęłam się wspomagac pastylkami, i tak przez 2 lata, choc na ulotce zalecali tylko przez pół roku. Dzis nie pale, nie uzywam:)) choc nie mysle, ze jestem wolna od nałogu ( często mam ochote na zapalenie, ale to szybko mija), to jednak jestem szczęśliwa, ze nie palę.Tobie tez zyczę. Ale tylko chciec rzucić papierosy to za mało. Trzeba jeszcze je znienawidzić. Ja nie cierpialam ich około roku, wściekałam sie, liczyłam, zmieniałam marki i coraz więcej paliłam.Aż wreszcie udało się.

  • katarzynatnowak

    ja nie lubię, czasmi nienawidzę…ale to juz dobry znak

    • cichotak

      Niquitin, te najmocniejsze i wcale przez dwa lata nie zmienialam na słabsze. I jeszzce – paliłam na sucho, tzn. nie umialam pracowac, myslec bez papierosa, wiec trzymalam niezapalonego, udawałam ze sie zaciagam, popielniczka stała obok. Niezły ubaw mieli ze mnie zwłaszcza na imprezach jak niektorzy palili naprawde. I poewiem Ci, ze jak sie pozbyłam odruchu „niewiemcozrobiczrekoma” dalej było juz tylko łatwiej. Spróbuj zmieniac marki, codziennie, licz ile wypaliłaś, licz pieniadze…dasz rade. Ale tak jak pisze – caly długi proces.Pozdrawiam.
      P.S. Dwoje moich znajomych wspomaga sie tym elektronicznym paierosem, wprawdzie juz rok, ale z dobrym skutkiem. Najwazniejsze to znienawidzic te prwdziwe. Feee!

  • cichotak

    aaa jeszcze jedno. pastylki ssałam 2 lata bo… się uzalezniłam od nich:) Ale to był juz inny nałóg..łatwiejszy, do opanowania.

Skomentuj

